zastosowanie e-podpisu

Ile zapłacimy za ten rodzaj ułatwienia pracy?

Cena podpisu elektronicznego zależy głównie od okresu, na jaki zostanie on wydany. Możliwości są dwie - rok lub dwa lata. Podpis elektroniczny wraz z kartą, czytnikiem kart oraz oprogramowaniem na okres jednego roku kosztuje około 240 zł netto; na dwa lata - około 285 zł netto. Po upływie terminu ważności, podpis elektroniczny można odnowić za około 50% jego ceny początkowej.

Gdzie wykorzystamy podpis elektroniczny?

Klient indywidualny i biznesowy wykorzysta podpis elektroniczny do:

- wymiany dokumentów z partnerami biznesowymi drogą elektroniczną,
- elektronicznego podpisywania dokumentów w obrocie prawnym i handlowym,
- podpisywania wielu dokumentów elektronicznych jednocześnie,
- znakowania czasem dokumentów elektronicznych przesyłanych do urzędów, banków, biur maklerskich, instytucji, klientów i kontrahentów,
- podpisywania ofert na aukcjach i przetargach internetowych,
- zawierania umów przez Internet,
- prowadzenia bezpiecznych transakcji elektronicznych przez Internet,
- szyfrowania poczty e-mail oraz poufnych danych,
- wymiany dokumentów elektronicznych z partnerami biznesowymi w oparciu o usługę kuriera elektronicznego,
- kontroli dostępu do pomieszczeń oraz rejestracja czasu pracy za pomocą kart procesorowych,
- elektronicznego podpisywania oświadczeń woli oraz dokumentów w obrocie prawnym z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych.

W administracji publicznej wykorzystamy podpis elektroniczny do:

- usługi Elektronicznego Urzędu Podawczego (EUP),
- elektronicznego podpisywania dokumentów,
- podpisywania wielu dokumentów elektronicznych jednocześnie,
- znakowania czasem dokumentów elektronicznych,
- wymiany dokumentów elektronicznych z klientami i podległymi jednostkami w oparciu o usługę kuriera elektronicznego (odpowiednik poczty poleconej ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru),
- kontroli dostępu do pomieszczeń oraz rejestracja czasu pracy za pomocą kart procesorowych.

 

Same korzyści

Jak widać, korzystanie z podpisu elektronicznego jest przydatne w wielu dziedzinach życia zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Podpis elektroniczny zabezpiecza podpisane dokumenty przed zmianami przez osoby nieupoważnione. Umożliwia nam również załatwianie wielu spraw za pośrednictwem Internetu, a co za tym idzie – zapewnia ogromną oszczędność czasu, ponieważ urzędy elektroniczne działają 24 godziny na dobę, przez cały tydzień.

 

 

{fshare}

internet business

© eBiznesOnline. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu.