Ponad 90% polskich internautów robi zakupy w sieci – raport Trusted Shops

Zakupy w e-sklepach robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do internetu. Dokładnie 93% respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7% przyznało, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie. Tak wskazują wyniki ostatniego badania SW Research, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych. Najnowszy sondaż pokazuje również, że wraz ze wzrostem popularności e-zakupów rośnie też liczba klientów, którzy mieli problemy przy zakupie bądź realizacji zamówienia online.

Handel w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejszy. Według badania SW Research pt.: „Zakupy Polaków w intenecie”, przygotowanym na zlecenie Trusted Shops już ponad 93% internautów przyznaje, że kupuje online. To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62% osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16% ankietowanych robi zakupy regularnie – przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie – raz lub dwa razy w miesiącu, a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku.

Ile wydajemy online?

Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 PLN, natomiast 35% kupuje online za 100 – 249 PLN, co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 PLN (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 PLN, które stanowią już ponad 5%.

Najczęstsze problemy kupujących online

Wraz ze wzrostem popularności e-zakupów i liczby transaksji, pojawia się coraz więcej problemów z realizacją zamówień. Tylko 54% kupujących przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem. W przypadku aż 17% respondentów, sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany. Zdarza się natomiast mniej pomyłek w stosunku do ubiegłego roku – niecałe 10% w porównaniu do 15%. Niestety tak jak w poprzednim roku aż 7% badanych przyznaje, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie udało się odzyskać pieniędzy.

„Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Nasze badania wskazują, że coraz więcej internautów kupuje online. Więcej jest również osób „testujących” nową formę zakupów. Niestety problemy obecne rok i dwa lata temu są nadal aktualne. Klienci otrzymują towar z opóźnieniem, a w skrajnych przypadkach paczki nie docierają do adresatów. Negatywne doświadczenia mogą potęgować obawy konsumentów, którzy boją się, że nie odzyskają swoich pieniędzy, jeżeli nie wszystko pójdzie zgodnie z planem lub zostaną oszukani przez nierzetelnego sprzedawcę. Warto pamiętać, że wiarygodne sklepy oferują ochronę kupującego, czyli gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub braku zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy. Dzięki temu możemy kupować online bezpiecznie i wygodnie” – komentuje wyniki badania Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops. 

 

O firmie Trusted Shops

Trusted Shops to europejska firma oferująca kompleksowe rozwiązania budujące zaufanie do zakupów w sieci. Od momentu założenia firmy w 1999 w Kolonii certyfikaty Trusted Shops uzyskało ponad 20 000 sklepów internetowych. Audyt ekspercki, któremu poddawani są sprzedawcy internetowi, uwzględnia szczegółowe kryteria, takie jak wypłacalność, przejrzystość cen, obsługa klienta oraz ochrona danych. Do sklepów certyfikowanych przez Trusted Shops należą takie znane firmy jak 5.10.15, Meble Abra, EuroFlorist, Neo24.pl, Cyfrowe.pl i wiele innych. Dzięki połączeniu audytu eksperckiego, ochrony kupującego oraz systemu opinii, Trusted Shops oferuje kompleksowy pakiet usług budujących poczucie bezpieczeństwa wśród konsumentów.

Więcej informacji na temat firmy oraz zdjęcia w wysokiej rozdzielczości dostępne są na stronie http://www.trustedshops.pl/handlowcy/press-centre.html

 

Kontakt dla prasy

Joanna Berger

LEWIS

Tel. 22 372 72 41
Tel. kom.: 606 994 050

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


Wielka rywalizacja firm technologicznych - Konkurs LIDERZY IT 2018 – zgłoś swój produkt!

11279648 DSCF8837Gala

Już po raz piąty, firmy technologiczne przystąpią do wielkiej rywalizacji o miano Lidera IT.
Kolejna edycja Konkursu
, będzie podsumowaniem dokonań całej branży informatycznej w bieżącym roku.

Konkurs Liderzy IT, to jedna z nielicznych inicjatyw w Polsce, skierowana do producentów i dystrybutorów branży informatycznej. Jego celem jest wyłonienie i nagrodzenie firm z branży ICT, oferujących najbardziej innowacyjne i efektywne produkty, usługi oraz rozwiązania informatyczne na polskiej arenie IT.

Laureaci dowiedzą się o swoim zwycięstwie podczas Gali IT Future Awards. Wówczas odbiorą statuetki za dokonane osiągnięcia. Będzie to już piąta edycja prestiżowego wydarzenia, podczas którego Goście będą mieli okazję poznać przodujące firmy sektora IT w Polsce i Europie, a także spotkać przedstawicieli kadry menedżerskiej oraz innych, ważnych reprezentantów otoczenia branży informatycznej.

Możesz wziąć czynny udział w spotkaniu, rejestrując się na stronie: http://awards.itfuture.pl/#rejestracja

Gala, podczas której zostaną wręczone nagrody, odbędzie się 19 września 2018 roku na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. W programie przewidziane jest między innymi: ogłoszenie Laureatów Konkursu, debata ekspertów, bankiet oraz występ artystyczny, znanego, polskiego wykonawcy. Wydarzenie będzie również branżowym podsumowaniem roku.

Jak zgłosić rozwiązanie do Konkursu?

Jeśli Twoja firma oferuje rozwiązania informatyczno-technologiczne, bądź świadczy usługi w branży IT, podejmij wyzwanie i dołącz wielkiej rywalizacji. Pobierz i wyślij formularz zgłoszenia http://liderzyit.pl/zglos-firme/ .
W konkursie mogą wziąć udział firmy oraz instytucje publiczne, działające na terenie Polski. Wielkość organizacji nie ma znaczenia. Do udziału zapraszani są dostawcy z branży ICT, a zgłoszenia przyjmowane będą do 17 lipca 2018. Dla Wystawców targów IT Future Expo, udział w konkursie jest bezpłatny. Więcej informacji znajdziesz na stronie: http://liderzyit.pl/

Spośród nadesłanych zgłoszeń, w kilku etapach konkursu, zostaną wybrane najlepsze rozwiązania w następujących kategoriach:

  • IT Security – bezpieczeństwo IT
  • Workflow Management – obieg dokumentów
  • Infrastructure Innovation – infrastruktura fizyczna
  • Data Center Leader – centrum danych
  • BPM Leader – zarządzanie procesami biznesowymi
  • ERP Trends – systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa
  • Cloud Computing – rozwiązania w chmurze
  • Backup & Storage Leader– backup i archiwizacja
  • Mobile Trends – rozwiązania mobilne
  • E-commerce Innovation – rozwiązania dla handlu internetowego
  • BI Trends – business intelligence
  • Network – infrastruktura sieciowa
  • Computer&Equipment Technology – komponenty i rozwiązania sprzętowe
  • Innovative IT Startup – startup w IT
  • Industry Dedicated IT Solutions – informatyczne rozwiązania branżowe
  • IT Services Leader – usługi IT
  • Innowacja Roku 2018
  • Najlepsze rozwiązanie IT według Internautów

Kto wybierze najlepsze rozwiązania technologiczne 2018 roku? Internauci oraz Kapituła Konkursowa! W jej gronie zasiadają:

  • Rafał Wyszewski - Gourmet Foods Sp. z o.o. - IT Director
  • Krzysztof Mączewski - Urząd Marszałkowski - Dyrektor Departamentu Cyfryzacji, Geodezji i Kartografii
  • Grzegorz Długajczyk - ING Bank - Manager - Departament Zarządzania Ryzykiem Operacyjnym
  • Maria Kamińska - ISSA - Manager Bezpieczeństwa Informacji
  • Marcin  Jarco - Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o - IT Manager
  • Małgorzata Olszewska – Agora – CIO
  • Andrzej Kuzawiński - Ministerstwo Rozwoju - Naczelnik Wydziału Centralnego Systemu Teleinformatycznego
  • Bartłomiej Kołodziejczyk - Ministerstwo Cyfryzacji - Dyrektor Departamentu Utrzymania i Rozwoju Systemów
  • Marcin Suchar - Centralny Ośrodek Informatyki – Dyrektor IT
  • Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz- Narodowy Instytut Audiowizualny- Wicedyrektor Instytutu
  • Bartosz Jasiul - Wojskowy Instytut Łączności - Kierownik Laboratorium Analiz Ataków Cybernetycznych
  • Piotr Albrecht - Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie - Dyrektor Działu Bezpieczeństwa Teleinformatycznego
  • Jakub Gierszyński – Inter Cars - Dyrektor ds e-commerce
  • Michał Kurasiński – Polpharma - Dyrektor IT
  • Adam Szczurko – Ministerstwo Spraw Zagranicznych – Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji
  • Dariusz Kułakowski – Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. – Wiceprezes Zarządu ds. Informatyki i Technologii
  • Dorota Dołkowska - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - Z-ca Dyrektora Departamentu Informatyki
  • Grażyna Kuśmirek - Ministerstwo Finansów - Zastępca Dyrektora Departamentu Informatyzacji
  • Mirosław Deja – T-mobile - Dyrektor IT
  • Małgorzata Jaworska – Link4 - Dyrektor Departamentu IT

Jak oddać głos w konkursie?

Głosowanie będzie odbywało się poprzez internetową platformę, której aktywacja nastąpi, zgodnie z  harmonogramem przebiegu konkursu. Głosujący będzie miał możliwość jednokrotnego oddania głosu, w każdej kategorii. W głosowaniu będą mogli wziąć udział użytkownicy zgłoszonych do konkursu rozwiązań oraz internauci. W tym roku pojawiła się nowa kategoria konkursowa – Najlepsze rozwiązanie IT według internautów. W tej kategorii to Wy – internauci, będziecie mieli decydujący głos, jakiej firmie należy się wyróżnienie, spośród wszystkich zgłoszonych produktów. Głosowanie rusza 19 lipca 2018. Szczegóły na stronie: www.liderzyit.pl

Grono zwycięzkich firm i rozwiązań poznamy 19 września podczas dorocznej Gali IT Future Awards. Informacja prasowa o Laureatach oraz nagrodzonych rozwiązaniach, zostanie opublikowana na łamach mediów branżowych.

A już następnego dnia - 20 września 2018 zapraszamy na targi IT Future Expo, które będą potężną dawką wiedzy oraz doskonałą platformą networkingową. Impreza odbędzie się na Stadionie PGE Narodowym, w strefie Biznes Klubu. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Podczas tego dnia będziesz mógł zapoznać się z trendami technologicznymi, jak również odwiedzić strefę Kariery IT, aby zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy w branży.

Do zobaczenia! J

Szczegóły wydarzeń na stronach:
http://itfuture.pl/ - IT Future Expo 2017

http://liderzyit.pl/ - Konkurs Liderzy IT 2017

 

Dropshipping - pomysł na łatwy biznes dla każdego!

Dropshipping - pomysł na łatwy biznes dla każdego!

Baner Dropshipping

 

Szukasz dodatkowego zarobku? Myślisz o pracy bez wychodzenia z domu? O własnym biznesie? Mamy dla Ciebie nowoczesny sposób na zarabianie w Internecie. Nie musisz mieć dużo wolnego czasu, ani być żadnym ekspertem. Nie kosztuje to wiele. Nie wymaga rezygnacji z pracy i podejmowania ryzyka finansowego. Dowiedz się na czym polega dropshipping i dlaczego jest to rozwiązanie wygodne dla każdego.

 

CO TO JEST DROPSHIPPING?

Dropshipping to model sprzedaży internetowej dla osób, które chcą otworzyć własny sklep internetowy. W uproszczeniu dropshipping polega na przeniesieniu procesu wysyłki towaru do klienta z e-sklepu na dostawcę -  hurtownię lub producenta. Sklep internetowy w dropshipping zatowarowuje się tylko wirtualnie, co jest możliwe m.in. dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym. Eliminuje to potrzebę prowadzenia magazynu oraz zajmowania się realizacją zamówień. Jest to rozwiązanie niezwykle komfortowe. Bez dużych kosztów, bez dużego wysiłku, bez ryzyka pozostania z niesprzedanym towarem. Jeśli jesteś zainteresowany/a otworzeniem własnego sklepu w Internecie niewielkim kosztem i chcesz się dowiedzieć dlaczego warto postawić na dropshipping - przeczytaj dalszą część artykułu.

 

slice9

 

 

 

NA CZYM POLEGA DROPSHIPPING?

Dropshipping schemat

 

Sklep internetowy bez kupowania towaru

 

Po pierwsze - w dropshipping sklep internetowy zatowarowujemy w sposób wirtualny. Nie kupujemy więc na start  produktów, które chcemy sprzedawać. W dropshipping nie musisz mieć gigantycznego budżetu na start, bo nie wydajesz pieniędzy na towar. Brak inwestycji w produkty do e-sklepu niweluje ryzyko finansowe pozostania z niesprzedanym asortymentem. 

Skąd bierzemy produkty na sprzedaż? Produkty wybieramy z hurtowni, które oferują szeroki asortyment w różnych branżach - m.in. dziecięca i zabawkarska, kosmetyczna, odzieżowa, erotyczna. Dostępne hurtownie sprawdzisz tutaj.  Zapewniają one możliwość sprzedaży dużej ilości różnorodnych towarów od ręki. W dropshippingu płacimy za pojedyncze zamówienia, dopiero w momencie sprzedania produktów w naszym e-sklepie. Daje to nam pewność zysku i duże poczucie bezpieczeństwa prowadzonej działalności. Zarabiamy na nałożonej przez nas marży. 

Koszty prowadzenia firmy są tutaj ograniczone do minimum. Otwieramy własny sklep online nie zamrażając gotówki w produktach. Nie ponosimy kosztów obsługi logistycznej. Na dropshipping stać każdego. Wystarczy kilkaset złotych, aby wystartować ze sprzedażą w e-sklepie. 

Sklep internetowy bez magazynowania produktów

 

Po drugie - w dropshipping nie magazynujemy produktów, ponieważ znajdują się one w hurtowniach, z którymi współpracujemy. Brak własnego magazynu rozwiązuje problem obsługi magazynowej i ponoszenia kosztów z tym związanych. W dropshipping sprzedajesz gdziekolwiek jesteś

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego w tym modelu nie wynajmujesz magazynu, nie zajmujesz się jego logistyką, nie realizujesz - nie pakujesz ani nie wysyłasz zamówień. Taki biznes możesz prowadzić w pojedynkę z domu lub dowolnego miejsca, w którym zechcesz się znaleźć. Wystarczy dostęp do Internetu. 

 

 

 

 

Sklep internetowy bez wysyłania produktów

 

Po trzecie - w dropshipping wysyłką towarów sprzedanych w sklepie internetowym zajmuje się hurtownia, lub producent, który wysyła towar ze swojego magazynu w naszym imieniu. Osoby, które zawodowo zajmują się sprzedażą przez Internet mają świadomość, jak uciążliwe bywa wysyłanie towaru do klienta. 


Klient składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym, a Ty przekazujesz je do dostawcy. Następnie hurtownia wysyła produkt bezpośrednio do klienta, co skutkuje krótszym czasem dostarczenia zamówionego przedmiotu. Jako właściciel sklepu internetowego nie zajmujesz się więc przygotowaniem produktów do wysyłki, pakowaniem, ani wysyłką towaru do klienta.

W tym modelu przedsiębiorca ma duży komfort, ponieważ nie podejmuje ryzyka pozostania z niesprzedanym towarem. Może prowadzić sklep z dowolnego miejsca na świecie, ponieważ całą logistykę przerzuca na dostawcę. A co najważniejsze  - dropshipping to przede wszystkim brak konieczności inwestowania dużych pieniędzy na start. Odpadają tutaj stałe koszty zatowarowania e-sklepu i bieżące wydatki związane z wynajmem, prowadzeniem magazynu i ewentualnym zatrudnieniem pracowników - mówi Tomasz Cincio, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży RedCart.pl.

Jak zacząć sprzedawać w modelu dropshipping?

Po pierwsze nie musimy już otwierać własnej działalności gospodarczej, aby sprzedawać w sklepie internetowym! Dlaczego? Prawo w Polsce zmienia się na korzyść początkujących przedsiębiorców. Od marca tego roku zgodnie z nowymi przepisami drobna działalność zarobkowa nie będzie wymagała rejestracji, o ile dochody z tej działalności nie przekroczą 1050 zł. 

Ponadto według wprowadzanej Konstytucji Biznesu, czyli pakietu 5 ustaw, które mają ułatwić prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce, początkujący przedsiębiorcy skorzystają z tzw. ,,ulgi na start". Ulga na start to zwolnienie początkujących przedsiębiorców ze składek ZUS. Podobnie jak w przypadku tzw. „małego ZUS-u”, z „ulgi na start” będą mogły skorzystać osoby fizyczne, które po raz pierwszy rozpoczynają działalność gospodarczą. 

Przedsiębiorca będzie musiał zgłosić się do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych w terminie 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności, a nie w ciągu 7 dni - jak  jest to obecnie. Ciągle będzie obowiązywał również preferencyjny okres składek tzw. mały ZUS przez okres 24 miesięcy. Nigdy nie było łatwiej wystartować z własnym biznesem. 

Integracja z hurtowniami

Dropshipping opiera się na integracji sklepu internetowego z hurtownią. Dzięki automatycznemu importowi danych z pliku hurtowni, e-sklep zyskuje dostęp do setek, a nawet tysięcy pozycji produktowych, którymi może swobodnie zarządzać w swoim e-sklepie, badając jednocześnie popyt rynkowy.

Integrację możemy przeprowadzić samodzielnie, co może okazać się wymagającym procesem, lub skorzystać z gotowych i prostych narzędzi dostarczanych przez wyspecjalizowane platformy wdrożeniowe. Korzystając z gotowej integracji możesz nawiązać współpracę z wieloma hurtowniami i dostawcami. Funkcja gotowej, automatycznej integracji z wybranymi hurtowniami dostępna jest w RedCart.pl.

Gotowa integracja ma tą przewagę, że pozwala na szybki i sprawny import zdjęć i opisów, systematyczną i automatyczną aktualizację stanów magazynowych produktów oraz obsługę z poziomu panelu administracyjnego sklepu bez potrzeby korzystania z dodatkowych programów. Automatyczne aktualizacje stanów magazynowych i cen zapewnią zawsze aktualną ofertę w sklepie oraz dostęp do rzetelnej informacji o stanach magazynowych. Takie aktualizacje odbywają się w Redcart kilka razy na dobę.

Co do produktów - wybierasz konkretne kategorie towarów (np. klocki dla dzieci) i określonych producentów. W dowolnej chwili możesz ograniczać lub poszerzać ofertę w swoim sklepie internetowym. Nie martwisz się szukaniem dostawców, wybieraniem produktów, jeżdżeniem po towar.

W przypadku początkujących sklepów, które w całości chcą opierać swój sklep na współpracy dropshipping mogą one pobrać wszystkie oferowane przez hurtownię produkty. Ofertę w e-sklepie można oczywiście rozwijać podłączając kolejne integracje z kolejnymi hurtowniami.

Wybieramy hurtownię, importujemy zdjęcia i opisy produktów, a kiedy zaczynają spływać zamówienia – przekazujemy je hurtowni w celu realizacji. Na tym właśnie polega dropshipping.

Dropshipping dobry na start

Niepodważalną przewagą dropshippingu są niższe koszty prowadzenia e-sklepu. Dlatego sklep internetowy w modelu dropshipping to dobra propozycja dla osób, które chcą wystartować z własnym e-biznesem. Bardzo duża liczba początkujących przedsiębiorców, która chce rozpocząć sprzedaż w Internecie boryka się z problemem, jakim jest brak wystarczających środków na zaopatrzenie e-sklepu w odpowiednią ilość towaru i inne wydatki związane np z logistyką wysyłki produktów do klientów.

Podsumowując, warto jest wystartować ze sprzedażą w modelu dropshipping, zwłaszcza na początku działalności. 

Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy na temat dropshippingu zapraszamy na grupę na Facebooku.

 




Bezpłatna konferencja IT w Służbie Zdrowia!

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką innowacji w sektorze Ochrony Zdrowia.

Aktualne tematy prelekcji:

Elektroniczna rejestracja (e-rejestracja) oraz zdalne udostępnianie wyników laboratoryjnych.

        Marek Rudnicki ( Dolnośląskie Centrum Medyczne DOLMED )

 

Elektroniczny i inne metody weryfikacji – aspekty materialnoprawne i procesowe.

        Agata Majchorowska ( Kancelaria Prawna )

 

Rozwiązania LAN dla administracji- „ekran” czy „brak ekranu”?

        Michał Najmrocki ( Corning Optical Communications Polska )

 

Pacjent to nie tylko jednostka chorobowa.

        Marcin Klamra ( CCNS SA )

 

Praktyczne aspekty zapisywania się na wizyty przez internet na podstawie doświadczeń ze Spółdzielni Pracy Specjalistów Rentgenologów w Warszawie.

        Michał Salwerowicz ( Ekspert Niezależny )

 

Wearable Patients Monitoring z przykładami zastosowań kardiologicznych.

        Mieczysław Pasowicz ( Instytut Medycyny Innowacyjnej )

 

KĄCIK PORAD RODO

–> Uczestnicy podczas konferencji będą mogli skorzystać z porady prawnej dotyczącej nowych przepisów RODO

* Pozostałe tematy wkrótce!

Data i miejsce:

29 marca

IBIS STYLES

Plac Konstytucji 3 Maja 3, Wrocław

Strona wydarzenia oraz formularz rejestracyjny:

http://gigacon.org/event/sluzba_wro_18/

Polacy chcą zostać programistami, ale 83 proc. z nich nie wie jak

fot graphicstock12,6 tys. zł brutto miesięcznie - tyle średnio zarabia specjalista IT w Polsce. Wysokie zarobki kuszą, ale nie rozwiązują problemu związanego z niedoborem programistów. Brakuje absolwentów studiów informatycznych, których liczba spadła o 20 proc. w ciągu ostatnich 10 lat. Poza tym, jak wskazują badania szkoły programowania online Kodilla.com, tylko 17 proc. Polaków zna nowoczesne sposoby dokształcania się i przebranżowienia do pracy w sektorze IT.

35 proc. Polaków rozważa zmianę pracy, jak podaje portal Pracuj.pl. Powód? Ścieżkę kariery często wybieramy w ostatniej klasie szkoły średniej, a przyszłość zawodowa nie zawsze jest oparta o świadome decyzje. W efekcie praca okazuje się niesatysfakcjonująca, kiepsko płatna, rutynowa. Potrzeba zmiany pojawia się w sposób naturalny. Szczególnie, że zarobki w branży IT przestawiają się wyjątkowo lukratywnie - zgodnie z “Raportem płacowym 2017” firmy Antal, specjaliści tego sektora w ubiegłym roku zarabiali średnio 12,6 tys. brutto miesięcznie, czyli o 16 proc. więcej niż w roku 2016.

Tylko 17 proc. Polaków wie, że może zostać programistą w pół roku

Przebranżowienie do pracy w innym niż dotychczas zawodzie staje się coraz popularniejsze. Rynek pracy jest dynamiczny i pojawiają się nowe możliwości, których jeszcze kilka lat wcześniej nie było. Można zmienić samą specjalizację lub dokonać spektakularnej zmiany i wejść w zupełnie nową branżę. Dla wielu osób szczególnie pociągające wydaje się programowanie.

Tymczasem zaledwie 17 proc. Polaków ma świadomość istnienia bootcampów informatycznych, czyli intensywnych, trwających ok. pół roku szkoleń online, w których nauka opiera się o praktykę kodowania i - w przeciwieństwie do studiów informatycznych - zawiera tylko i aż taki zakres, jakiego oczekuje rynek pracy. Potwierdziły to niezależne badania przeprowadzone przez Instytut Badań Rynku i Opinii DRB, na zlecenie szkoły programowania online Kodilla.com.

Przebranżowienie wciąż kojarzy się z koniecznością ukończenia 3,5 lub 5-letnich studiów technicznych lub dłuższym okresem czasu, bo nowa reforma szkolnictwa wyższego zakłada wydłużenie studiów zaocznych i wieczorowych o kolejne, dwa semestry. W praktyce oznacza to, że niestacjonarna nauka programowania może zająć od 5 do 7 lat. W ciągu tak długiego czasu nabyta wiedza może okazać się przestarzała, bo w przypadku programowania bycie na bieżąco jest niezbędne. Jest to więc zdecydowanie opcja dla bardziej wytrwałych, mogących poświęcić kilka lat swojego czasu na kształcenie.

Dla porównania, nauka na bootcampie informatycznym trwa od 3 do 6 miesięcy, w zależności od wybranej specjalizacji, ale jest skupiona przede wszystkim na praktyce. Na liście zagadnień nie ma historii rozwoju technologii w Polsce i na świecie, są za to przewidziane własne projekty niezbędne w portfolio i pomoc w szukaniu pracy w branży IT, a zakres technologii jest zmieniany co kilka miesięcy, a nie lat, żeby dostosować się do bieżących potrzeb pracodawców.

Operator koparki, dramatopisarz, nurek - oni wszyscy zostali programistami

 

Nie ma nic dziwnego w tym, że coraz częściej wybiera się branżę IT. Technologia jest obecna w prawie każdej dziedzinie życia. Potrzebne są strony internetowe, programy, aplikacje, systemy, programowalne elementy wyposażenia mieszkań i przedsiębiorstw, telewizory i inne urządzenia. Dane Pracuj.pl wskazują, że w 2016 roku było ponad 74 tys. ogłoszeń o pracę dla programistów, czyli o 14,9 proc. więcej w porównaniu do roku 2016. Jednocześnie programistów nadal jest kilka razy mniej niż kierowców czy pielęgniarek.

Według raportu Sedlak&Sedlak w Polsce potrzeba 50 tys. informatyków, a ich zatrudnienie do 2024 r. wzrośnie o 17 proc. Branża IT to nadal nisza na rynku polskim i zagranicznym, więc tym bardziej pracodawcy poszukują kandydatów wśród nie tylko absolwentów studiów, ale i szkół programowania. Przykład absolwentów bootcampów informatycznych potwierdza, że możliwość przebranżowienia jest na wyciągnięcie ręki.

- Do chwili obecnej z naszych szkoleń skorzystało ok. 1,5 tys. osób, z których 97 proc. nie posiadało żadnego wykształcenia informatycznego. Wśród nich byli za to - operator koparki z Islandii, dramatopisarz, nurek, diagnosta laboratoryjny, architekt czy tłumaczka języka chińskiego. To potwierdza, że wcześniejsza kariera zawodowa nie ma znaczenia przy dobrym przygotowaniu do zawodu programisty. Najważniejsze są godziny spędzone pod okiem doświadczonego mentora i poświęcone na kodowanie oraz tworzenie własnych projektów - tłumaczy Marcin Kosedowski z Kodilla.com.

Ci, którzy uczyli się w szkołach programowania, dzisiaj już są programistami z większym doświadczeniem. Tak zaczynał Karol Mąkowski, który ukończył bootcamp informatyczny w 2016 roku. - Z wykształcenia jestem technologiem żywności, choć przed rozpoczęciem bootcampu pracowałem w różnych branżach. Nie miałem stałego zatrudnienia, pracowałem na zmywaku, budowie, jako steward, a przez jakiś czas nawet byłem bezrobotny. W pewnym momencie stwierdziłem, że muszę zmienić swoje życie. Chciałem zostać Front-end Developerem - zajmować się stronami internetowymi i umieć przekuwać dobre pomysły w konkretne realizacje. Oczywiście chciałem też znaleźć się w lepszej sytuacji finansowej - opisuje Karol, który od dwóch lat pracuje i odnosi sukcesy w branży IT.

Takich historii jest więcej. Każda z nich udowadnia, że warto korzystać z nowych możliwości dokształcania się. A decyzję o przebranżowieniu najlepiej podjąć jak najszybciej, aby zdobyć doświadczenie i móc piąć się po szczeblach kariery w nowej branży.

Źródło: www.kodilla.com

internet business

© eBiznesOnline. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu.