Amazon w Polsce. Kto straci, a kto zyska?

Według krążących informacji, Amazon - największy sklep internetowy na świecie, może wejść na polski rynek. Wejście na rynek giganta – platformy Amazon może oznaczać prawdziwą rewolucję w sprzedaży internetowej. Amazon, dzięki wielkiej różnorodności i dostępności towarów, atrakcyjnym cenom, szybkiej realizacji zamówień przyciągnie niejednego klienta. Jak uruchomienie sprzedaży przez Amazon w Polsce wpłynie na firmy w sieci? W jaki sposób internetowi sprzedawcy mogą wykorzystać ogromny potencjał światowego lidera w sprzedaży online?

 

Nowy gracz na rynku sprzedaży internetowej

Amazon po wejściu na polski rynek stałby się dużą konkurencją dla popularnego serwisu aukcyjnego Allegro. Warunki współpracy i sprzedaży produktów na Allegro nie są już tak atrakcyjne jak 2 czy 3 lata temu. Ciągłe zmiany w serwisie spotykają się z coraz większym niezadowoleniem sprzedawców. Firmy powinny pamiętać, że uzależnienie się od tylko jednego kanału sprzedażowego może oznaczać niepewną przyszłość. Co w sytuacji, gdy sprzedaż z tego kanału znacząco spadnie, albo zostanie czasowo lub na stałe zablokowana? W większości przypadków oznacza to koniec działalności gospodarczej. A może by tak postawić na sprzedaż za pomocą kilku kanałów jednocześnie?

 

Amazon szansą dla mniejszych sprzedawców

Jak e-biznesy mogą w prosty sposób wykorzystać ogromny potencjał lidera w sprzedaży internetowej? Amazon może stać się dodatkowym kanałem sprzedaży, a w konsekwencji szansą na większy zysk, w szczególności, gdy popularność platformy Amazon gwałtownie wzrośnie. Należy przede wszystkim pamiętać, że dywersyfikacja źródeł, z których uzyskuje się zamówienia od klientów to bezpieczeństwo prowadzonego biznesu. Amazon wprowadził już polską wersję językową swojej aplikacji mobilnej, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność sprzedaży na tym serwisie. Klienci w łatwy i wygodny sposób uzyskują dostęp do platformy, na której można dokonać zakupu w kilku krokach. Aplikacja Amazona jest bezpłatna i dostępna dla urządzeń z Androidem (w usłudze Google Play) oraz iOS (w App Store).

 

Rynek pełen korzystnych rozwiązań

Na rynku już istnieją rozwiązania, dzięki którym właściciele e-biznesu mogą w prosty i szybki sposób uruchomić integrację swojego sklepu internetowego z popularnymi serwisami internetowej sprzedaży, włączając w to serwisy zagraniczne takie jak Amazon czy eBay. Jaką platformę wybrać? Amazon, Allegro, Ebay, czy własny sklep internetowy? Część sprzedawców obawia się odpowiedzialności oraz wysokich kosztów związanych z własnym sklepem internetowym. Inni zaangażowani w prowadzenie strony nie wyobrażają sobie sprzedaży na dodatkowych platformach internetowych. To wszystko jednak można pogodzić.

 

Sprzedaż wielokanałowa prostsza niż myślisz

Integracja sklepu internetowego z popularnymi platformami sprzedaży online umożliwia proste wystawianie wielu produktów w kilku serwisach jednocześnie. Aukcje są automatycznie wznawiane, a stany magazynowe systematycznie i obustronnie synchronizowane. Gotowe rozwiązania w zakresie integracji sklepu internetowego z innymi platformami sprzedaży internetowej oferuje m.in. firma RedCart, która daje możliwość bezpłatnego przetestowania swoich funkcji.

 

Czy wykorzystasz szansę, jaką daje gigant w świecie e-commerce?

Cieszący się tak dużą popularnością za granicą – Amazon jest atrakcyjny zarówno dla użytkowników funkcjonujących już serwisów sprzedaży internetowej, jak i dla tych, którzy zastanawiają się nad poszerzeniem kanałów dystrybucji oferowanych produktów. Pojawienie się na rynku polskim nowego kanału sprzedaży to dobry moment na nowe działania. Według niektórych źródeł wejście Amazona na polski rynek może nastąpić jeszcze w 2017 roku.

 

A co oznacza wejścia Amazona dla kupujących?

Czas dostawy w 24h (kurier), darmowa przesyłka za zakupy powyżej 39 euro, 30-dniowy termin na ewentualny zwrot towaru oraz bardzo szeroki asortyment. Polscy klienci korzystający z Amazona dotychczas przekierowywani byli ze strony amazon.pl do niemieckiego oddziału zajmującego się sprzedażą na rynek polski.

 

RedCart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E-handel – tylko dla wybranych branż? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć eksperci branży handlu elektronicznego. Debata ,,E−commerce for entrepreneurs” odbyła się 12 września w hotelu Regent w Warszawie pod Patronatem Honorowym Izby Gospodarki Elektroni

 MG 0901Prezentację o wyobrażeniu idealnego modelu e-usług z perspektywy administracji przedstawił Leszek Maśniak – Chief Data Officer w Ministerstwie Cyfryzacji. E-usługa jest dobra wtedy gdy ma wartość, jest dostępna, jej koszty są zoptymalizowane i satysfakcjonuje usługobiorcę. Przywołał też działania na jakich skupia się obecnie Ministerstwo Cyfryzacji, czyli wdrażanie sieci szerokopasmowej oraz odpowiedzi na czwartą rewolucję przemysłową, cyberbezpieczeństwie i obronie suwerenności polskich danych.

Podczas panelu „Rynek e-commerce i kondycja polskich e-sklepów”, prelegenci mówili
o szansach zaistnienia na rynku e-commerce dla małych przedsiębiorców, poszukiwali skutecznej drogi do ekspansji na zagraniczne rynki oraz poruszyli zagadnienia związane
z logistyką i obsługą klienta internetowego.

Leszek Maśniak (Ministerstwo Cyfryzacji) stwierdził, że kluczem do efektywnego zarządzania działaniami e-commerce jest „rozmowa z rynkiem”, korygowanie i zmienia szczegółów oferty w odpowiedzi na otrzymany feedback. Polska jest liderem systemów płatniczych i tego jak sprawnie funkcjonują systemy płatnicze. Jesteśmy atrakcyjni jako partnerzy ponieważ głód i chciwość jest siłą napędową polskiego biznesu – stwierdził Leszek Maśniak. Zachęcał również do wpływania na administrację, ponieważ mają oni pewną rolę i zadania do spełnienia względem przedsiębiorców, których wykonania trzeba żądać i wspólnie współpracować.

O przewagach konkurencyjnych, które decydują o sukcesie polskich firm rozpoczynające swoją sprzedaż kanałami on-line wypowiedział się Dariusz Stolarczyk, Wiceprezes Zarządu Ruch S.A., który stwierdził, że obecnie w dużej mierze decyduje oferta, która staje się coraz bardziej ciekawsza, wyszukana i wychodzi naprzeciw potrzebom klienta. „Bardzo wierzę w to, że
o przewadze konkurencyjnej decyduje jakość produktu oraz obsługi klienta przed i po sprzedaży”.

Teresa Bukalska (ROHLIG SUUS Logistics) odnosząc się do wypowiedzi Dariusza Stolarczyka, dodała, że o powodzeniu decyduje również branża, a nie każda jest łatwa do sprzedaży elektronicznej. Nieustannie w Polsce przoduje branża modowa, ponieważ są to produkty łatwe do sprzedania oraz dystrybuowania, a inaczej jest z produktami spożywczymi. Możemy konkurować usługami dodatkowymi, które wiążą się z dostawą oraz technologią, czyli poprzez interfejsy i połączenia z partnerami takimi jak operatorzy logistyczni. Project Manager ROHLIG SUUS Logistics ubarwiła debatę krótką prezentacją, na której przywołała te mniej i bardziej popularne usługi wiążące się z dostawą: dostawa z wniesieniem sprzętu, płatność za pobraniem, powiadomienia sms czy dostarczanie w niestandardowych godzinach.

„Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy, by uruchomić e-sklep, można zrobić to małym nakładem inwestycyjnym, a nawet korzystać z darmowych platform sprzedaży” – mówił Roman Baluta. Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej podkreślał, że e-commerce jest branżą, która bardzo szybko się rozwija, a żeby nadążyć nad rozwojem to trzeba stale inwestować. Jeżeli startować z własnym e-handlem to wtedy kiedy ma się wyjątkową, mocną markę, albo w niszowej branży, w której nie ma wielu graczy. Polski rynek szybko dostosowuje się do innowacji oraz jest na nie otwarty.

Spotkanie zwieńczyła część networkingowa, której celem była integracja starych i nowych członków Executive Club i wspólnego pożegnania lata przy koncercie skrzypcowym. Dodatkową atrakcją było losowanie nagrody ufundowanej przez firmę Walter Herz.

 

Organizator: Executive Club

Patron honorowy: Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy: Cigno Consulting, APN Promise, ROHLIG SUUS Logistics, Ruch S.A.

Patroni medialni: Interaktywnie.com, e-biznes.pl, eBiznesOnline, Kariera w Finansach, Mobile Trends, Newseria, Biznes musi sprzedawać

 

Kontakt dla mediów:

Julia Domagała

Manager ds. komunikacji

tel. kom. 509 031 577

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

O Executive Club:

Executive Club jest organizacją networkingową zrzeszającą przedstawicieli top managementu, reprezentujących najważniejsze polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa. Począwszy od roku 2005 w Klubie skupieni są liderzy biznesu o ugruntowanej pozycji, którzy swoimi działaniami wyznaczają kierunki rozwoju polskiej gospodarki. Klub organizuje dla swoich członków spotkania cykliczne, by umożliwić im wymianę idei oraz nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. Więcej informacji na stronie: www.executive-club.com.pl


 

Optymalizacja SEO

 

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to zespół działań, dzięki którym po wdrożeniu witryna staje się bardziej widoczna w sieci. Przekładając powyższą definicję na język korzyści, są to czynności dzięki którym strona zyskuje pozycje w wyszukiwarce. Celem każdej optymalizacji jest wywindowanie strony do pierwszej dziesiątki wyszukiwań na konkretne frazy kluczowe.

 

Techniczne podstawy

 

Header

 

W tak zwanym headerze stron znajdują się bardzo istotne elementy, które przygotowane są dla robota wyszukiwarki internetowej. Szczególnym elementem headera jest tag <title>. Odpowiada on za tytuł strony wyświetlany w wyszukiwarce. Warto w tym miejscu umieścić istotną dla nas frazę kluczową, gdyż moc tego znacznika jest bardzo duża. Przy umieszczaniu konkretnych słów kluczowych warto pamiętać o tym, aby nie przesadzić, gdyż jest to szyld widziany przez internautów, który w głównej mierze decyduje czy dany użytkownik odwiedzi daną witrynę. Tytuł musi być unikalny dla każdej pozycjonowanej podstrony, a jego długość musi spełniać wymogi SEO tak, aby nie była zbyt długa. Podobnie należy postępować z opisem witryny, który ukryty jest pod znacznikiem <meta name=”decription”. W headerze istnieje także znacznik <meta name=”keywords”, który kiedyś był bardzo istotny w pracy pozycjonera – dziś natomiast jest to prehistoria, którą lepiej omijać.

Seo2

 

Body

 

Część <body> odpowiada za treść na stronie. Dziś unikalny content pełni niezwykle ważną rolę w pozycjonowaniu stron. Bez unikalnych, tematycznych i dobrych jakościowo wpisów na stronie nie mamy czego szukać w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. Przy każdym tekście warto pamiętać także o kosmetyce. W sieci nawet najlepsza treść sama się nie obroni i trzeba jej pomóc. Duży wpływ na jakość i czytelność strony mają tu odpowiednie wyróżniki takie jak: bold, italic czy listowanie. Nie dość, że zyskujemy w oczach odbiorców, to także robot uznaje naszą stronę za wartościowszy produkt. Istotne też jest nadanie wpisowi przejrzystej struktury. W tym celu stosuje się nagłówki Hx, z czego największą wartość mają te oznaczone indeksem H2. Przy dłuższych treściach warto dzielić wpisy na kolejne niższe podtypy nagłówków takie jak H3 czy H4 – musimy przy tym jednak pamiętać, że niższego typu nie powinno stosować się w tekście bez wystąpienia w nim wcześniej wyższego podtypu (bez H2 nie można myśleć o H3!). Warto do nagłówków przemycać frazy kluczowe, jednak nie można z tym przesadzić – podobnie zresztą robimy w tekście właściwym.

 

Alty w obrazkach

 

Kolejnym czynnikiem wzbogacającym i urozmaicającym stronę są różnego typu grafiki. Przy ich wstawianiu nie można zapomnieć o nadaniu im opisów alt z frazą kluczową. To właśnie dzięki takiemu działaniu robot zobaczy obrazek i potraktuje go jako wartość im plus. Istotne jest to, aby przy każdej czynności wykonywanej na tekście pamiętać, żeby wpis łącznie ze wszystkimi swoimi dodatkami był tematycznie związany z pozycjonowanymi słowami.

Seo1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siła odnośników

 

Linki wewnętrzne i zewnętrzne strony

 

Umieszczanie na optymalizowanej stronie linków wewnętrznych jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony. Takie działanie wyznacza kanały przepływu mocy na witrynie. Strony, które są pozycjonowane muszą być właściwie podlinkowane z innych podstron serwisu. Dobrze jest w takich linkach umieszczać anchory zawierające frazę kluczową, jak i znacznik title dla konkretnego odnośnika. Liczba linków zewnętrznych powinna być możliwie jak najbardziej ograniczona. Każdy link wychodzący osłabia stronę - jednak wiadome jest to, że całkowite ich wyeliminowanie jest często niemożliwe ze względu na różnego typu zobowiązania. W takich przypadkach można jednak zastosować atrybut nofollow do linków wychodzących. Sprawia on, że robot nie będzie podążał dalej za źródłem odnośnika, ograniczając tym samym wyciek mocy ze strony właściwej.

 

Linki poza stroną właściwą

 

Optymalizacja to ogół działań na stronie, jednak warto ją wspomóc działaniami na zewnątrz. Linki pochodzące z dobrej jakości serwisów i prowadzące do naszej witryny mają niezwykle dużą moc. Dobrze jest się postarać przy optymalizowaniu witryny o kilka takich odnośników – mogą to być tematyczne artykuły sponsorowane, moderowane katalogi stron czy komentarze na mocnych forach lub blogach. Tak jak przy działaniach na stronie właściwej ważniejsza jest w tym przypadku jakość niż ilość.Inne czynniki optymalizacyjne

 

Strona musi być responsywna - czyli dostosowana do innych urządzeń takich jak telefony komórkowe czy tablety. Warto jest także zabezpieczyć stronę w certyfikat SSL. Kolejnym ważnym aspektem jest szybkość ładowania witryny. Czasami warto zmniejszyć rozmiar danych elementów np. Obrazków, aby usprawnić funkcjonowanie strony. Wspomniane elementy są również analizowane przez roboty i mają wpływ na późniejszą pozycję strony.

 

Czynników optymalizacyjnych jest niezwykle wiele, przez co omówienie ich wszystkich w jednym zwięzłym tekście jest praktycznie niemożliwe. Jeżeli jednak administratorzy stron zastosują się tylko i wyłącznie do powyższych zaleceń, to samo takie działanie może mieć istotny wpływ na naszą widoczność w sieci. Warto pamiętać, aby bardziej skomplikowane zadania na stronie zlecać podmiotom wyspecjalizowanym w tej branży – to może oszczędzić nam wiele stresu i ułatwić zdobycie jak najlepszych pozycji.

 

Autor: Grupa M40.pl Agencja Interaktywna

 

ATEM Polska z systemem Macrologic ERP

Jedna z firm rynku teleinformatycznego, ATEM Sp. z o.o. ., podjęła decyzję o implementacji systemu do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa Macrologic ERP. Projekt obejmie wdrożenie w obszarze HR.

 

ATEM Polska Sp. z o.o.. prowadzi projekty telekomunikacyjne z zakresu utrzymania ruchu telekomunikacyjnego, akwizycja i budowy stacji bazowych, rozwiązań opartych na technologiach radiowych, światłowodów, oraz doradztwa i audytów technicznych.

Spółka zdecydowała się na wdrożenie systemu Macrologic ERP w celu ulepszenia komunikacji pomiędzy działem HR, a pracownikami. W ramach projektu Macrologic wdroży w ATEM portal pracowniczy — wprowadzający elementy samoobsługi pracownika i ułatwiający komunikację pomiędzy pracownikiem, przełożonym i działem HR — a także narzędzie ułatwiające rozliczanie czasu pracy oraz elektroniczny obieg wniosków urlopowych.

 

Dodatkowe informacje:

LB Relations Sp. z o.o – Agencja PR dla Macrologic S.A.

Hubert Rączkowski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
663 526 334

 

Macrologic SA to polska spółka dostarczająca systemy klasy ERP, notowana na GPW na rynku podstawowym w systemie notowań ciągłych. Jako doradcza firma IT od 30 lat wspiera rozwój polskich średnich i dużych przedsiębiorstw, dostarczając im systemy ERP, dostosowane do potrzeb polskiego rynku, oraz zapewniając stałą opiekę konsultantów, posiadających wysokie kompetencje w obszarze zarządzania w biznesie. Klientami Macrologic SA są największe polskie przedsiębiorstwa (m.in. OSM Łowicz, Grupa Fakro, Grupa Atlas, Totalizator Sportowy, Polska Press Grupa, Dr Zdrowie, Instytut Adama Mickiewicza), firmy międzynarodowe (m.in. Sephora Polska, Douglas Polska, Falck Medycyna, Konica Minolta Business Solutions Polska), a także organizacje biznesowe (m.in. Business Centre Club). Systemy Macrologic oparte są autorskiej bazie danych MacroBASE. Prezesem spółki jest Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz.

 


Jak uniknąć drogi przez mękę?

Rezerwacja auta przez internet może być łatwa i niedroga. Konsumenci jednak często są zmuszani do uiszczania dodatkowych opłat, podczas odbioru samochodu z wypożyczalni lub dokonując jego zwrotu. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na sztuczki samochodowych naciągaczy.

W 2015 roku Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce otrzymało 109 skarg,
w roku 2016 było ich o 10% więcej. W bieżącym roku na wypożyczalnie aut do ECK skarżyło się 73 konsumentów, a wakacyjny sezon nie znajduje się jeszcze na półmetku.

Konsumenci z Polski głównie napotykają na problemy firmami zarejestrowanymi
na terenie Hiszpanii, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii.

Aż 90% skarg kierowanych do ECK Polska dotyczą dodatkowych opłat, które nie były wskazane podczas rezerwacji samochodu w internecie. Opłaty obejmują przede wszystkim zakup dodatkowego ubezpieczenia, a także rzekome lub zawyżone koszty naprawy auta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1.Przede wszystkim umowa…

W umowie powinny być zawarte wszystkie warunki najmu, a także zasady tankowania, parkowania (o ile firma wymaga pozostawienia auta wyłącznie na parkingach strzeżonych), możliwości podróżowania ze zwierzętami, palenia w samochodzie i inne. Jeżeli przy odbiorze samochodu będą dokonywane nowe ustalenia warto dopisać je do umowy. Ponadto w umowie należy zapisać podział płatności np. zapłatę zaliczki i zasady jej ewentualnego zwrotu, a także unikać podpisywania dokumentów in blanco.

Uwaga: Przy rezerwacji samochodu przez internet umowa zostaje zawarta w momencie uzupełnienia formularza wynajmu i przesłania go wypożyczalni.

  1. 2.Dokumentuj

Jednym z najczęstszych problemów, na jakie skarżą się konsumenci są niesłusznie naliczone koszty naprawy bądź ich zawyżanie. Przykładowo, konsumenci wracają z wakacji i okazuje się, że z ich karty kredytowej została pobrana kwota wysokości 3000 euro za naprawę uszkodzonego lusterka. Dochodzi również do sytuacji, w której konsument zostaje obciążony kosztami rysy na samochodzie, która istniała w dniu odbioru auta. Aby uniknąć tego typu sytuacji warto zrobić zdjęcie samochodu przed odebraniem i po jego zwrocie, ponadto wszystkie uszkodzenia należy dopisać do umowy z dodatkowym podpisem obu stron. Ewentualne szkody, do których doszło w trakcie trwania umowy, należy zgłosić wynajmującemu, ECK zaleca jednak zasięgnąć opinii, bądź dokonać naprawy (po uzyskaniu zgody firmy) w niezależnym serwisie. Niektóre wypożyczalnie pobierają od konsumentów dodatkowe opłaty za przekroczenie określonej liczby kilometrów, dlatego też warto zrobić zdjęcie licznika, a dane dopisać do umowy, prosząc o podpis osoby odbierającej auto.

 

  1. 3.Nie wierz na słowo

Podpisując protokół zdawczo-odbiorczy należy zachować kopię dla siebie. Często dochodzi do sytuacji, w której konsument otrzymuje protokół w języku, którego nie rozumie. W tej sytuacji warto do protokołu dołączyć oświadczenie (np. w języku angielskim), które zostanie podpisanie przez obie strony z informacją, że wypożyczalnia przy odbiorze nie stwierdziła żadnych wad oraz w jakim terminie nastąpi zwrot kaucji (przedsiębiorca nie musi się jednak wyrazić na nie zgody).

 

  1. 4.Nie chcesz, nie ubezpieczaj

Przy odbiorze samochodu często okazuje się, że wypożyczalnia wymaga uiszczenia „obowiązkowej” płatności za ubezpieczenie. Jest to jeden z najczęstszych problemów zgłaszanych do ECK Polska. Warto tutaj podkreślić, że ubezpieczenie jest dobrowolne, firma nie powinna nas zmuszać do zakupu opcji dodatkowych.

 

  1. 5.Rezygnacja

Warunki rezygnacji powinny być zawarte w umowie. Część firm nie nakłada na konsumentów z tego tytułu kary. Przy rezerwacji samochodu przez internet nie obowiązuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.

 

Współpraca Komisji Europejskiej z wypożyczalniami

Ze względu na liczne skargi, które trafiały do sieci ECC-Net, w 2014 r. Komisja Europejska nawiązała dialog z pięcioma dużymi firmami zajmującymi się wypożyczaniem samochodów. W efekcie negocjacji firmy: Avis, Enterprise, Europcar, Hertz i Sixt w 2017 r. dostosowały swoje warunki wynajmu do przepisów konsumenckich w szczególności dotyczących obowiązków informacyjnych. Komisja Europejska będzie nadal monitorować praktyki kolejnych firm wynajmujących samochody.

Nie ma bezkarnych

 

Włoski urząd antymonopolowy (AGCM) ukarał wypożyczalnię „Goldcar” za agresywne reklamy dotyczące zakupu usług dodatkowych. AGCM oświadczył: „Goldcar nie informuje konsumentów w sposób jasny i wystarczający o cenach dodatkowych ubezpieczeń.” AGCM nie zaakceptowała również warunków firmy dotyczących tankowania paliwa. Łącznie na włoski i hiszpański oddział „Goldcar” nałożono grzywnę w wysokości dwóch milionów euro.

 

Gdzie szukać pomocy?

W przypadku problemów z wypożyczalnią samochodów zarejestrowaną na terenie innego kraju UE, bezpłatnych porad i pomocy udzieli Europejskie Centrum Konsumenckie.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

Jeżeli umowa została zawarta w Internecie pomocna może się okazać platforma internetowego rozwiązywania sporów (ODR) – w tym przypadku wymagana jest rejestracja w systemie ECAS.

 

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Dodatkowe informacje:
Katarzyna Słupek
Specjalista ds. komunikacji
Europejskie Centrum Konsumenckie
Tel.: 22 55 60 248
E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
@ECCPoland
Aplikacja ECC-Net Travel
Newsletter           

Niniejsza informacja prasowa jest częścią działania 670714 — ECC-Net PL FPA, które otrzymało dofinansowanie w ramach dotacji na działania Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) z Programu Ochrony Konsumentów w Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Treść informacji prasowej przedstawia poglądy autora i stanowi jego wyłączną odpowiedzialność; w żaden sposób nie odzwierciedla poglądów Komisji Europejskiej i/lub Agencji Wykonawczej ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności ani innego organu Unii Europejskiej. Komisja Europejska i/lub Agencja Wykonawcza nie przyjmują odpowiedzialności za żadne wykorzystanie zawartych informacji.

 

 

 


internet business

© eBiznesOnline. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu.